Simona VELEA (coord.) Parteneriate şcolare europene. Colecţie de bune practici – eTwinning 2011

Publicat de Redactia Editurii Agata, 11 decembrie 2011

cover_eTw_ro_2011Simona Velea (coord.)
Oana Gheorghe, Alexandra Bunica, Irina Vasilescu, Camelia Timofte, Elisabeta Orza, Maricela Tuchiac, Cristina Chiorescu, Iuliana Bălaşa, Steluţa Marinescu, Petruţa Lostun, Cristina Maria Aioniţoaei, Cornelia Melcu, Cristina Nicolăiţă, Gabriela Ileana Crişan, Artemiza Lovin, Elena Monica Ciobanu, Anca Ighişan, Corina Popescu, Ghionul Gogoaşă-Gelal, Marinela Mois, Cristina–Iulia Gîlă, Livia Dobrescu, Ionela Adriana Ţâra

Parteneriate şcolare europene. Colecţie de bune practici – eTwinning 2011

ISBN: 978-606-8198-00-2
Anul apariției: 2011
Format pdf: Publicatie_eTwinning_2011

Extras din Introducere:

La 4 ani de la debutul Acţiunii eTwinning în ţara noastră, rezultatele obţinute îndreptăţesc cele mai frumoase aprecieri: o iniţiativă europeană foarte relevantă pentru nevoile profesorilor şi elevilor, primită cu interes şi integrată în mod natural în practica şcolară.

În mod constant, Centrul pentru Inovare în Educaţie şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, instituţii care depun, în parteneriat, eforturi semnificative pentru a asigura existenţa Acţiunii eTwinning în România, au încurajat şi sprijinit calitatea proiectelor realizate de profesorii din ţara noastră.

Recunoaşterea europeană a calităţii şi creativităţii proiectelor realizate de profesorii români, premiate an de an la conferinţele europene eTwinning, trasează standarde din ce în ce mai înalte pentru perioada următoare.

Proiectele eTwinning propun elevilor şi profesorilor noi experienţe de învăţare, de comunicare interculturală, noi căi de motivare şi de ameliorare a practicilor didactice. Pentru profesori, eTwinning este o resursă inepuizabilă de inspiraţie, de diversitate şi de inovaţie în planul educaţiei. Pentru elevi, o cale de ajustare sau de transformare a învăţarii în funcţie de interesele şi specificul generaţiei lor, de (re)găsire a atractivităţii educaţiei.

Colecţia de bune practici eTwinning – publicaţie anuală – este realizată pentru a face cunoscute exemple de proiecte deosebite şi pentru a inspira profesorii şi a-i determina să iniţieze proiecte la standarde asemănătoare. În acelaşi timp, urmăreşte să ofere recunoaşterea bine-meritată cadrelor didactice care, în cursul anului 2011, au obţinut premii ori s-au evidenţiat prin proiecte constant de calitate (premii europene, certificatul „Proiectul lunii” etc.).

Colecţia de bune practici eTwinning 2011 este o invitaţie adresată cadrelor didactice pentru a experimenta noi modalităţi de proiectare şi desfăşurare a activităţii didactice, precum şi noi modalităţi de dezvoltare profesională, prin colaborarea cu alte cadre didactice din Europa.

Proiectele selectate sunt numai câteva exemple din multitudinea de proiecte eTwinning care ar fi meritat să fie cuprinse într-o broşură de bune practici. Însă limitările de la sine înţelese care afectează o publicaţie (spaţiu şi timp), sunt  depăşite prin intermediul Internet-ului, toate proiectele eTwinning putând fi văzute pe portalul european: www.etwinning.net.

Acest articol a fost publicat în Biblioteca virtuală, Științele educației și didactică și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.